8 Mart 2009 Pazar

Böyle reklam olur mu?

Eski bir reklam yazarı olan karikatürist Gürcan Yurt ve halen reklam sanat yönetmenliği yapan karikatürist Volkan Hoşcan’ın birlikte hazırladıkları reklam ilanları Böyle Reklam Olur Mu? adıyla bir kitapta toplandı.
Aylık mizah dergisi Koala’nın orta sayfasında yayımlanan komik reklamların tümünü toplayan kitap, aynı ürün grubundan hayal ürünü ikili markaların karşılıklı atışmalarını içeriyor. Koala dergisinde bile bazı okurlar tarafından gerçek reklam sanılarak es geçilen bu ilanlar, aslında hiç var olmayan rakip markaların komik rekabetlerinden oluşuyor. Dergi boyutundaki kitapta yirmi iki ayrı ürün ve hizmet grubundan kırk dört markanın tam sayfa renkli ilanları yer alıyor.
Tıpkı gerçek reklam sektöründeki gibi bir reklam yazarı ve bir reklam sanat yönetmeni ikilisinin ortaklaşa çalışmasıyla ortaya çıkan bu komik ilanlar, Türkiye’nin reklam Oscarları olarak bilinen Kristal Elma ödüllerine atıfta bulunurcasına yaratıcıları tarafından ‘Kristal Armutluk Reklamlar’ olarak tasarlanmışlar. Gerçek reklam dünyasında sevimli maskeler takılarak kamufle edilmeye çalışılan o gizli rekabet hırsını, alenen sansürlemeden ve tüm samimiyetiyle mizahi bir dille ortaya koymaya çalışan bu ikili; ‘Reklam verenler de göründükleri gibi olsalar ya da oldukları gibi görünseler ne olurdu acaba?’ sorusuna bir cevap niteliğinde hazırlamışlar kitabı. Okuduğunuzda çok eğlenmenizin yanı sıra aslında sizin de düşündüğünüz gerçeklere tercüman olduğunu da görüyorsunuz kitabın. Yani aslında pek de şaşıracağınız bir şey olmayacak. İkili, işin içine yalnızca biraz espri ve abartı katmış.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Clicky Web Analytics