15 Mayıs 2009 Cuma

'Sait Faik'in kitabı da yasaklıydı'

USTA edebiyatçı Yaşar Kemal önceki gün Sait Faik Hikâye Armağanı'nın ödül töreninde ifade özgürlüğüyle ilgili manidar bir açıklama yaptı. Sürpriz bir şekilde törene katılan Yaşar Kemal, bu yıl Aradım Yaz Dediniz kitabıyla Sait Faik Hikâye Armağanı'nı kazanan Feryal Tilmaç'a ödülünü vermek için kürsüye çıktığında "Türkiye'de Sait Faik'in kitabı da yasaklandı. Ama o, büyük bir yazar, hâlâ büyüklüğünü koruyor", dedi. Salonda bulunan edebiyat dünyasının önemli isimleri, sözleri uzun uzun alkışlanan Yaşar Kemal'in açıklamalarını, son dönemde yazarların yargılanması, kitapların sansür edilmesine yordular ve onun bu tutuma karşı Sait Faik üzerinden manidar bir gönderme yaptığını belirttiler. Kemal SABAH'a yaptığı açıklamada da "Ne yaparsanız yapın büyük yazarlar ayakta kalıyor. Dostoyevski, Rus edebiyatının kaynağının Gogol olduğunu söyler. Ben Gogol'un kitaplarını okudum. Sait Faik o ayarda bir yazar. Bunu dünyada edebiyat otoriteleri de kabul ediyor", dedi. Okuduğu ilk Sait Faik kitabının Medar-ı Maişet Motoru olduğunu söyleyen Yaşar Kemal, "Adana'dayken bu kitabı okudum, defalarca okudum, doyamadım" dedi. İstanbul'a geldiğinde Sait Faik ile tanışma fırsatı bulduğunu söyleyen Kemal, Tilmaç'a ödülünü de "İnşallah, Sait Faik gibi olursun," diyerek verdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Clicky Web Analytics